Whitepaper schrijven als leadgeneator

Een whitepapier schrijven? Schrijf vanuit een objectief standpunt. Een whitepaper is een overtuigend essay waarin antwoord wordt gegeven op een probleemstelling.

De inhoud van een whitepaper bevat nuttige informatie voor de lezer, die vaak op zoek is naar het antwoord op zijn vraag. Een whitepaper schrijven kan over talloze onderwerpen. Wel is het altijd voor een specifiek doelgroep geschreven. Bovendien geeft het geeft antwoord op een heldere vraagstelling (probleem-behoefte-oplossing). Organisaties (de auteurs) brengen vaak whitepapers uit vanuit hun expertise. Let wel, zonder het product of dienst direct te verkopen.

Waarom dan een whitepaper schrijven?

De lezer is heel doelgericht op zoek naar informatie. Informatie die hem, onbewust, helpt in de zijn besluitvorming. Op deze wijze kunt u dus perfect invloed uitoefenen op de beslisser. Daarom wordt een whitepaper regelmatig ingezet als marketing instrument voor het genereren van leads.

Voor Bluedesk CRM heb ik de whitepaper ‘CRM software het kloppend hart voor fondsenwervende organisaties geschreven. Door de duplicatie op diverse online platforms een goede leadgenerator.

Whitepaper schrijven