Een goed geschreven testimonial is geen verkoopverhaal

Het is een aanbeveling van een tevreden klant. Toekomstige klanten kiezen nou eenmaal sneller voor jou als ze testimonials met ervaringen van andere klanten lezen. Immers, hoe vaak bekijk jij eerst reviews of ervaringen van anderen voordat je tot een aanschaf overgaat? Juist, altijd! Het stimuleert het vertrouwen!

Waarom testimonials?

  • klanten zijn je beste ambassadeurs
  • anderen kunnen beter verwoorden waarom jouw bedrijf/product/dienst zo goed is
  • geloofwaardigheid en een menselijk verhaal overtuigt
  • potentiële klanten voelen zich aangesproken door de problematiek en zijn op zoek naar de oplossing die jij biedt
  • ‘bewijsmateriaal’ van jouw betrouwbaarheid

Ingrediënten voor het schrijven van een testimonial

Wat was de uitdaging (probleem) van de klant? Hoe heb jij dat opgelost? En wat heeft het de klant opgeleverd? Wees zo concreet mogelijk, dit zorgt voor herkenning en aanknopingspunten om contact met jouw bedrijf op te nemen. Plaats altijd de naam, functie en bedrijfsnaam bij de aanbeveling. Het liefst zelfs een foto erbij. Dit alles draagt bij aan een goede betrouwbare testimonial.

Voorbeeld voor een klant: een testimonial schrijven voor publicatie in een vakblad.

Testimonial schrijven

Is tekst schrijven een uitdaging voor jou of je klanten? Ik help je graag bij het opstellen van een krachtig testimonial. En lees gerust de aanbevelingen die klanten over mij schrijven.

Summary
Article Name
Testimonial schrijven: Een goed geschreven testimonial is geen verkoopverhaal
Description
Een goede testimonial is geen verkoopverhaal, maar een aanbeveling van een tevreden klant. Het vergroot je geloofwaardigheid en stimuleert het vertrouwen. In dit artikel lees je de ingrediënten voor het schrijven van een testimonial.
Author
Publisher Name
Tekstbureau Donkers
Publisher Logo

Leave a Reply